سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره حکمت، رستگاری است . [امام علی علیه السلام]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

پژوهشگران و روانکاوان ، از عدم قدرت پردازش ، تجزیه و تحلیل ضمیر ناخودآگاه استفاده کرده و توصیه می کنند که : با تلقین های سازنده ، تصور و تجسمات ذهنی دلخواه ، بویژه با پرسش های مثبت و تفکر و اندیشه های عالی می توان ضمیر ناخودآگاه  را در مسیر اهداف خود قرار داد . بدین معنی مطلب یا مطالب معینی را از روی نوشته یا از حفظ ، روزی چندین بار مخصوصا قبل از خواب و بعد از بیداری ، بخوانیم و تصاویر اهداف دلخواه خویش را در ذهن خود تجسم کنیم و با اندیشه های عالی سئوالات مثبتی را از خود بکنیم . برای هر باری که این کارها را انجام می دهیم ، عینا در ضمیر ناخودآگاه ضبط می شوند . بر اثر تکرار و ضبط آنها ، ضمیر ناخودآگاه به گمان اینکه مطالب تکراری مورد نظر و دلخواه ماست و یا مطالب جهت اجرا از سوی ما ضمیر خودآگاه ، منعکس می شوند ، تحت تاثیر تکرار ، تکرار ، تکرار ، و باز هم تکرار باورهای خود را به آرامی تغییر می دهد و باورهای جدیدی را در مسیر مفاهیم و مطالب تلقینی و یا تصورات و تجسمات سازنده و مثبت از خود ، قرار داده و باورهای جدید را هم اجرا می کند . هرچه پیام ها ، علامت ها ، تلقین ها بیشتر تکرار شوند (( ضمیر ناخودآگاه ))  زودتر عمل کرده و موجبات تغییر باورها را زودتر و سریعتر فراهم می سازد . باید توجه داشته باشیم که (( ضمیر ناخودآگاه ))  تکرار سرش نمی شود و یا به عبارتی مطالب تکرار شده را تکراری نمی داند ، مثلا آگر جمله ای را 1000 بار تکرار کنیم (( ضمیر ناخودآگاه ))  آن را 1000 بار ضبط کرده و 1000 بار بعنوان پیام و علامت جدید تصور می کند . 

پژوهشگران روانکاو ، ضمیر ناخودآگاه را به دستگاه ضبط صوت تشبیه کرده و معتقد هستند همانگونه که هرچه به ضبط صوت بدهیم ، همانرا برای ما ضبط و باز پخش می کند ، اگر با تلقین و تصاویر ذهنی ، افکار مثبت ، سازنده و پرنشاط را در ضمیر ناخودآگاه مستقر سازیم ، این افکار ، روحیات و حالات ، احساسات ، کردار و رفتار شاد و سرشار از شور و شوق را در ما بوجود می آورند .

با توجه به اینکه ، انسان تحت تاثیر افکاری است گه بر ذهن او اثر می گذارد ، لذا اگر با اشتیاق و علاقمندی و با عزمی راسخ و شور و شوق فراوان ، معتقد باشیم که باورهای مثبت را می توانیم جایگزین باورهای منفی مان بکنیم ، حتما موفق خواهیم شد . چون هر انسانی ، محصول افکار خویش است ، لذا می بایست به پیروزی اندیشید تا موفق شد .

بهترین زمان برای تلقین ، تصور و تجسم ذهنی و سئوالات مثبت از خود ، در حالت قبل از خواب است . چون این موقع ، هرگونه تلاش و فعالیت انسان به حداقل می رسد و حالت پذیرندگی ذهن در انسان زیاد می گردد و فرصت خوبی برای انتقال خواسته ها و آرزوها به ضمیر ، پیش می آید .

وقتی خواسته ها و اهداف خود را با (( ضمیر ناخودآگاه )) در میان گذاشته و به خواب برویم ، مثلا پرسش کنیم : چرا من آدم موفقی هستم ؟ (( ضمیر ناخودآگاه )) بدون اینکه علت واقعی موفقیت ما را بداند و یا آن را تجزیه و تحلیل کند که مطلب درست است یا نه ، گفته ما را پذیرفته و در میلیونها بایگانی مغز ، لحظه های موفقیت و پیشرفت را در طول زندگی و در هر زمینه که داشته ایم بیرون کشیده و اعلام می کند که : به این دلایل ، شما آدم موفق هستید . بر عکس ، اگر پرسش ما از خود این باشد که : چرا من آدم بدبختی هستم ؟ (( ضمیر ناخودآگاه )) ضمن قبولی بدبختی ، در میان میلیون ها فایل و پرونده دور و نزدیک حافظه به دنبال زمان های بدبختی ، بدبیاری ، عدم موفقیت ، حوادث ناگوار و از این دست گشته و آنها را از بایگانی ها بیرون کشیده و به ما می گوید که : به این دلایل شما آدم بدبختی هستید !  

بنابراین ، با پرسش های مثبت ، (( ضمیر ناخودآگاه )) جواب های مثبت و در مقابل پرسش های منفی ، پاسخ های منفی برای ما تدارک می بیند . پس ، با سئوالات مثبتی چون : چرا من سالم و تندرست هستم ؟ ( در حالی که ممکن است مریض و حتی سخت بیمار باشیم ) چرا من ثروت فراوان دارم ؟ ( در حالی که ممکن است خیلی فقیر بوده و حتی بدهی فراوانی هم داشته باشیم ) چرا من قدرتمند هستم ؟ ( در حالی که ممکن است آدمی خیلی ناتوان باشیم ) چرا من جذاب و دوست داشتنی هستم ؟ ( در حالی که احتمالا از نظر فیزیکی قیافه نازیبا داشته باشیم ) و صدها چرای مثبت دیگر (( ضمیر ناخودآگاه )) کلیه پرسش ها ضبط کرده و سپس جواب آنها از فایل های مغز بیرون می کشد .

وقتی پروسه یا فرایند پرسش و پاسخ ، بارها تکرار می شود ، پاسخ ها جزو باورهای ضمیر ناخودآگاه می گردند . بنابراین ، ثروت ، خوشبختی ، سلامتی و موفقیت در دسترس همه ماست ، کافی است با اشتیاق ، با اراده قوی و مصمم و با اعتقاد به پیروزی ، بخواهیم تا آنها را به دست بیاوریم .

تاکید می شود : برای ساخت باورهای دلخواه و اخذ نتایج مطلوب ، اهداف و خواسته های خود را دقیقا مشخص کرده و بنویسید . شب هنگام ، قبل از خواب و در طول روز ، ده ها بار اهداف خود را تکرار کنید و با اشتیاق و عزمی راسخ ، آنقدر تکرار کنید تا (( ضمیر ناخودآگاه )) آنها را باور کند . وقتی ضمیر آنها را باور کرد ، موجبات انجام آنها را هم فراهم می سازد . در چنین شرایطی است که اعتماد به نفس فراوان پیدا کرده و خودباوری و توانمندی هایمان بالا می روند و به آسانی موفق ، شاداب ، تندرست ، خوشبخت ، ثروتمند و بزرگ منش و ... تبدیل می شویم

به این ترتیب : انسانها قادر هستند ، آگاهانه و با تکرار و تاکید تلقین های سازنده و تفکرات عالی و پرسش های مثبت از خود و تجسم و تصورات ذهنی ، باورهای جدید مورد نظر خود را در (( ضمیر ناخودآگاه )) خویش بسازند . با تغییر باورها ، افکار و اندیشه هایمان عوض می شوند ، تحت تاثیر افکار و اندیشه های جدید ، احساساتمان دگرگون شده ، رفتار و کردارمان نیز تغییر می یابند . به این طریق و با عزمی راسخ و با تلاش و پیگیری می توانیم افکار مثبت و سازنده را جایگزین اندیشه های منفی و مخرب نموده و نشاط و شادابی را به جای افسردگی و پریشان حالی ، تندرستی و سلامتی را به جای ناخوشی و بیماری ، موفقیت و پیروزی را به جای شکست و ناکامی ، آرامش باطنی واقعی را به جای دلهره و نگرانی ، ثروت و دارندگی را به جای فقر و تهیدستی ، گذشت و عفو و بزرگواری را جایگزین تنگ نظری و انتقام و حسادت بسازیم . به این ترتیب ، با تغییر باورها ، افکار و شیوه های زندگی مان تازه گشته و در مسیر دگرگونی های عظیم و شگفت انگیز زندگی قرار می گیریم .

چند نمونه از تلقین های مثبت و سازنده ، تصور و تجسم های ذهنی ، پرسش های مثبت از خود را در اینجا با یادآوری رویدادهای شاد گذشته و تجسم حوادث لذت بخش آینده ذکر می کنیم . انجام این کار سبب می شود تا :

1)      روحیه مان بسیار عالی و سرزنده شود.

2)     هر آنچه در ذهن خود تصور و تجسم کنیم امکان عملی و عینی پیدا کند .

به این ترتیب ، سیستم ذهن مان ، عادت می کند ، تصاویر قشنگ از گذشته و آینده را تجسم کرده و روحیه مان را عالی ساخته و عادت می کند که دائما به چیزهای خوب و با نشاط فکر کند و پس از مدتی ، احساس می کنیم که موفق ، شاد و سلامت ، همراه با عشق و علاقه به خود و دیگران ، زندگی بسیار مطبوع و عالی داریم .

شب ها قبل از خواب و روزها چندین مرتبه پرسش های مثبت از خود بکنیم :

                         خدایا ! چرا من را خوشبخت ، شایسته و سرافراز آفریده ای ؟

                            خدایا ! چرا همه چیز بر وفق مراد من است ؟

                          خدایا ! چرا به من آرامش ، سلامتی ، لیاقت و نشاط فراوان بخشیده ای  خدایا ! چرا به من این قدرت را بخشیده ای که همه را دوست داشته و همیشه کارهایم را به موقع انجام بدهم ؟

                        خدایا ! چرا امروز من بهتر از دیروز و فردای من بهتر از امروز خواهد بود ؟

                منبع : روزنامه همشهری /به اهتمام میر عمادالدین فریور

        ·           قدرت فکر ، دکتر روژف مورفی ، ترجمه هوشیار رزم آزما .

        ·           بسوی کامیابی ، آنتونی رابیز ، ترجمه مهدی مجردزاده کرمانی .

        ·           چهار اثر از فلورانس اسکاول شین ، ترجمه گیتی خوشدل .

        ·           بیندیشید و ثروتمند شوید ، ناپلئون هیل ، ترجمه مهدی قراچه داغی .

        ·           وضعیت آخر ، دکتر تامس هریس ، ترجمه اسماعیل فصیح .

        ·           جادوی فکر بزرگ ، دکتر شوارتز ، ترجمه ژنا بخت آور .


 به نظرم رسید مفیده که نوشتم در جمعه 86/10/28 و ساعت 12:0 صبح | دوست دارم نظرتونو بدونم()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دعای پولدار شدن
دعا
اصول یادداشت برداری
88/8/8
خود سازی در 6 مرحله
چگونه مسئله حل کنیم ؟
شگفتی های حافظه ( قسمت دوم )
شگفتى‏هاى حافظه ( قسمت اول )
چگونه میتوانید نظر دیگران را در مورد خود تغییر دهید؟
هدف آفرینش انسان
مدیریت استرس در کار و بهبود سلامت روان
چگونه عاشق خدا شویم
تبریک سال نو
شعر زیبا از :عبدالجبار کاکایی
زود قضاوت نکنیم !
[همه عناوین(171)][عناوین آرشیوشده]

Clicky Web Analytics